تینا

درباره سایت
به وب سایت من خوش امدید

آشنایی با انواع مونوپاد و خرید مونوپاد
بازدید : 468

خرید مونوپاد یا monopad

یکی از روش های عکس برداری که در سال های اخیر گسترش بسیاری پیدا کرده است، عکاسی سلفی (Selfieمونوپاد می باشد. در این روش، عکاس خود اقدام به عکس برداری از خود و محیط اطراف می نماید. این روش عکاسی از چنان توسعه ای برخوردار شده که واژه سلفی (Selfie) هم اکنون یکی از واژگان دیکشنری آکسفورد می باشد. در این بین ابزاری که کاربر را در ثبت عکس های سلفی به شکلی موثر یاری می کند، مونوپاد (Monopod) می باشد.

در ادامه با فروشگاه اپل 360 به ادرس http://www.apple360.ir/52-monopad که یک فروشگاه اینترنتی محصولات و لوازم جانبی اپل است همراه شوید تا ضمن آشنایی با انواع مونوپاد، از راز و رمز خرید مونوپاد مطلع شوید.

مونوپاد به چه معنا است؟

واژه مونوپاد از دو بخش مونو (Mono) به معنی "تک" و پاد(Pod) به معنی "میله" تشکیل شده است که در واقع ابزاری است که با استفاده از آن و با کمک موبایل، تبلت و یا دوربین قادر به ثبت عکس های سلفی خواهید بود.

مونوپاد از چه اجزایی تشکیل شده است؟

مونوپاد، که گاهاً به آن مونوپد نیز گفته می شود، از اجزاء و قطعات مختلفی ساخته شده که کیفیت ساخت این قطعات تضمین کننده عملکرد مطلوب مونوپاد می باشد و لذا پیشنهاد می شود در زمان خرید مونوپاد کلیه این اجزاء را به دقت بررسی کرده و بهترین مونوپاد را خریداری نمایید.

دسته: خرید مونوپاد می تواند از جنس هایی نظیر پلاستیک فشرده و یا فوم ساخته شده باشد. طراحی ارگونومیک این بخش از مونوپاد تضمین کننده راحتی کار با آن می باشد.

میله: این بخش از مونوپد عموماً از آلومینیوم ساخته می شود تا وزن کمتری داشته باشد. در برخی از مونوپاد ها از آلومینیوم سری 3000 استفاده شده که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

گیره: با استفاده از خرید مونوپاد این بخش، گوشی، تبلت و یا دوربین به مونوپاد متصل می شود. حداقل و حداکثر اندازه باز شدن گیره تعیین کننده امکان استفاده از مونوپاد برای گوشی و یا تبلت شما می باشد. بهتر است که گیره دارای پوشش ضد خش باشد تا به گوشی شما آسیب نرساند.

دکمه شاتر: فشرن این دکمه در زمان استفاده از خرید مونوپاد موجب عملکردن دوربین و ثبت عکس می شود. در برخی از مونوپاد ها دکمه شاتر روی قطعه مجزا و قابل جداسازی از مونوپاد قرار دارد. قابل جدا سازی بودن شاتر مونوپاد می تواند یک مزیت باشد، چرا که امکان استفاده از آن را حتی بدون نیاز به مونوپاد، فراهم می کند.

دکمه زوم:  در مونوپادهای حرفه ای دکمه هایی برای افزایش و یا کاهش زوم دوربین تعبیه شده است. این دکمه ها در گوشی هایی که فشردن دکمه افزایش و کاهش صدا موجب افزایش و کاهش زوم دوربین می شود، به خوبی عمل می کند در سایر گوشی ها می توان از اپلیکیشن های جانبی نظیر BTShutter استفاده نمود.

باتری داخلی: باتری به کار رفته در مونوپاد می تواند از دو نوع قابل شارژ و یا غیر قابل شارژ باشد. باتری های غیر قابل شارژ از متوسط ساعات کارکرد بالاتری برخوردارند اما پس از هربار اتمام شارژ می بایست تعویض شوند. باتری های داخلی قابل شارژ نیاز به تعویض نداشته و بعد از هر بار اتمام شارژ، می توانند مجدد شارژ شوند.

علاوه بر اجزای ذکر شده در بالا در برخی از مونوپادها اجزائی نظیر نشانگر وضعیت شارژ و یا جای پیچ جهت اتصال به سه پایه نیز وجود دارد که می تواند در مواردی کاربر داشته باشد.

معیارهای خرید مونوپاد کدامند؟

با وجود اینکه مونوپاد از تکنولوژی پیچیده ای برخوردار نمی باشد، دقت در انتخاب مونوپاد، می تواند تضمین کننده کارایی و دوام آن باشد. در ادامه برخی از معیارهای اساسی در انتخاب مونوپاد آورده شده است، که استفاده از آنها می تواند شما را در انتخاب بهترین مونوپاد موجود در بازار یاری نماید:

1.کیفیت و قیمت: کیفیت مونوپاد که عموماً با معیار دوم یعنی "قیمت مونوپاد" در تضاد است از بسیار با اهمیت بوده چرا که مونوپادهای بی کیفیت از دوام بسیار پایینی برخوردار می باشند.

2. وزن: یکی از معیارهای اساسی در انتخاب مونوپاد که کمتر مورد توجه قرار می گیرد وزن است. با توجه به اینکه مونوپاد اغلب با یک دست بکار گرفته می شود وزن زیاد آن می تواند موجب ایجاد لرزش و در نتیجه افت کیفیت عکس شود.

3. ابعاد: ابعاد کوچک مونوپاد در حالت جمع شده می تواند موجب افزایش قابلیت حمل آن شود. علاوه بر این حداکثر طول مونوپاد در حالت باز شده، معیار مهمی است که بهینه ترین طول 90 الی 110 سانتیمتر می باشد.

4. قابلیت: اینکه مونوپاد دارای قابلیت زوم، جدا سازی شاتر، امکان نصب روی سه پایه و یا باتری داخلی قابل شارژ می باشد یا خیر، از جمله معیارهایی است که در زمان خرید مونوپاد می بایست مورد توجه قرار گیرد.

5. طراحی: علاوه بر زیبایی ظاهری، طراحی ارگونومیکی دسته مونوپاد می تواند تضمین کننده راحتی کار با آن باشد.

با در نظر گرفتن این معیارها، آنچه که خرید مونوپاد از اپل 360 را جذاب می‌نماید این است که اپل 360 واردکننده مستقیم مونوپادهای عرضه شده در این فروشگاه بوده و با افتخار توانسته است با حذف تمامی واسطه‌ها و خرید مستقیم از کمپانی‌های تولیدکننده، بهترین قیمت مونوپاد را به مشتریان خود ارائه نماید.

 

نویسنده :
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395 ساعت : 1:47

بک لینک چیست
بازدید : 1039

۱.بک لینک چیست ؟ هر گاه سایت یا وبلاگی، لینک سایت شما را در صفحه ای از سایت یا وبلاگ خود قرار دهد، به آن لینک داده شده به سایت شما را بک لینک backlinkshop.net می گویند

۲. بک لینک چه خاصیتهایی دارد؟ بک لینک خوب، باعث افزایش پیج رنک، افزایش رتبه کلمه کلیدی سایت شما در گوگل، افزایش محبوبیت سایت شما در گوگل می شود.

۳. آیا بک لینک ضررهایی هم دارد ؟ اگر بک لینک طبق استانداردهای گوگل ثبت نشود، باعث برخورد گوگل با سایت خاطی می شود.قبل از استفاده از بک لینک باید از سئو سایت خود اطمینان داشته باشید.

۴. استاندارد های ثبت بک لینک گوگل چیست ؟ در سایتهای مرتبط بک لینک ثبت شود. بجای درج بک لینک خالی، بک لینک باید در محتوا ثبت شود. (مثل بک لینک در سایتهای مقاله و شبکه های اجتماعی ) یکی از موارد مهم بک لینک، تنوع نوع بک لینکهاست (شبکه های اجتماعی، وبلاگ، ویکی، فروم ها و …..) شما می توانید از این خدمات برای افزایش اعتبار وب سایت خود استفاده کنید.با تهیه این پکیج ها گوگل رنک شما افزایش می یابد.

خرید بک لینک,بک لینک,فروش بک لینک
,بک لینک,بک لینک رنک ۹,بک لینک رنک ۸,بک لینک رنک ۷,بک لینک رنک ۶,بک لینک رنک ۵- خرید بک لینک قوی – خرید بک لینک ایرانی – خرید بک لینک دائمی – بک لینک ارزان

پکیج اول خرید بک لینک

 منبع : بک لینک شاپ

نویسنده :
تاریخ : یک شنبه 7 شهريور 1395 ساعت : 20:9
برچسب ها : ,

شرکت حمل و نقل بین المللی
بازدید : 928

بهروش سریع،دریچه ای نو به دنیای تجارت

 

شرکت حمل و نقل بین المللی بهروش سریع با مسئولیت محدود با مشارکت تیمی متخصص در زمینه های ترخیص کالا ، حمل دریایی ,حمل زمینی ,حمل هوایی و ترکیبی بهترین سرویس حمل را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می دهد.

در دانش و صنعت حمل و نقل بین المللی ما بر این باور هستیم که اعتماد مشتریان بزرگترین سرمایه یک شرکت تلقی می شود. بهروش سریع دریچه ای نو به دنیای تجارت را به شما تاجران عزیز نشان خواهد داد با خدمات فوق العاده ای چون جلسه رایگان مشاوره ,تخفیف کرایه حمل برای تاجران خاص ,گزارش حمل آنلاین , استعلام قیمت ترخیص کالا و حمل متفاوت و مطالعه ی آنلاین در مورد هر آنچه از تجارت باید بدانید.

به صفحه اینستاگرام ما ملحق شوید و از اخبار لحظه به لحظه تجارت با خبر باشید. ترخیص کالا حمل و نقل بین المللی

 همچنین میتوانید برای اطلاعات بیشتر به قسمت تماس با ما مراجعه نمایید.

منبع : http://www.behraveshsarie.com

 

نویسنده :
تاریخ : یک شنبه 7 شهريور 1395 ساعت : 20:8

انجام پایان نامه کامپیوتر
بازدید : 960

انجام پایان نامه کامپیوتر | انجام پایان نامه فناوری اطلاعات (IT)

به طور کلی در ایران رشته کامپیوتر به  مهندسی  IT (تجارت الکترونیک، فناوری اطلاعات، مدیریت سیستم های اطلاعاتی، سیستم های چند رسانه ای، شبکه های کامپیوتری و امنیت اطلاعات)، مهندسی نرم افزار، هوش مصنوعی، شبکه، الگوریتم و محاسبات، تجارت الکترونیک، معماری کامپیوتر و سخت افزار تقسیم می شود. در موسسه ارشد یاران شریف انجام پایان نامه کامپیوتر کامپیوتر و IT در زمینه های زیر انجام می شود ( بدیهی است که برخی از انجام پایان نامه کامپیوتر ممکن است ترکیبی از زمینه های زیر باشند و به علت همپوشانی موضوعات IT  و کامپیوتر و گاهی مهندسی صنایع  از ذکر گرایش های مختلف خودداری شده و بیشتر تمرکز بر انجام پایان نامه کامپیوتر بر اساس زمینه های مختلف به روز در  این رشته هاست):

الف – هوش مصنوعی

1- داده کاوی (Data Mining):

به زبانی بسیار ساده عبارت از استخراج الگو (pattern) و یا روابط مشخص از حجم وسیعی از داده های یک پایگاه داده مشخص است که به منظور استخراج مدل، تصمیم گیری و تعمیم و پیش بینی مورد استفاده  قرار می گیرد. داده کاوی ارتباط تنگاتنگی با هوش مصنوعی، الگوریتم، الگو، یادگیری ماشین، طبقه بندی (classification  ) دارد. داده کاوی مانند بسیاری از مقوله های دیگر علم کامپیوتر باید در ارتباط با مفاهیم دیگر توضیح داده شود:

مهمترین مفاهیم مرتبط با داده کاوی را می توان مفاهیم زیر دانست:

قواعد انجمنی(Association):

به قواعد و یا ترتیباتی گفته می شود که طبق آن که صفات و ویژگی هایی که به هم آیند و مرتبط هستند در ارتباط با هم مطالعه می شوند و از طریق آن می توان روابط بین یک یا چند پدیده یا موضوع را کشف کرده و به صورت مقادیر کمی دربیاریم مثلا اگر کسی شلوار بخرد احتمالا مانتو هم میخرد. از کاربردهای آن استفاده از آن در تحلیل سبد خرید مشتریان  و تهیه نرم افزارهای پشتیبانی دهی در سایت ها است. شاخص های اطمینان و پشتیبانی اغلب با قواعد وابستگی سنجیده می شوند. برخی از روش های قواعد وابستگی عبارتند از: روش Apriori ، روش Eclat، روش FP-growth.

ترتیب یا توالی(Sequence):

منظور تکرار پذیری و توالی در زیر توالی های یک پایگاه داده است. از طریق توالی یا ترتیب می توان به نشانه ها یا علایم منجر به یک تکرار معنی دار پی برد. با مطالعه توالی در یک پایگاه داده پزشکی میتوان نشانه های تکرارپذیر منجر به پیدایش یک بیماری را کشف نمود و از آن برای پیش بینی مراحل رشد یک بیماری استفاده کرد. آنالیز توالی DNA  در علم ژنتیک و توالی خرید مشتریان برای دستیابی به الگوی خرید نمونه دیگری از استفاده از توالی در داده کاوی است. الگوریتم های مهم و پرکاربرد توالی عبارتند از: PREFIXSPAN  ،gsp ،MFS و SPADE

پیش بینی(Prediction)
طبقه بندی (classification)
خوشه بندی(Clustering)
مصور سازی(Visualization)

مهمترین نرم افزارهای مورد استفاده در انجام پایان نامه کامپیوتر  داده کاوی نرم افزارهای زیر هستند:

Matlab

Clementine

RapidMiner

Weka

برخی از مهمترین الگوریتم های مورد استفاده در  انجام پایان نامه کامپیوتر داده کاوی الگوریتم های درخت تصمیم (decision tree)، ماشین بردار پشتیبان(SVM)، الگوریتم page rank ، الگوریتم Ada Boost، الگوریتم K means، الگوریتم Naive Bayes، الگوریتم نزدیکترین همسایهKNN ، خوشه بندی فازی

2- متن کاوی (Text Mining)

3- شبکه های اجتماعی (social networks):

امروزه شبکه های اجتماعی به دلیل سهولت استفاده از اینترنت کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. در حجم انبوه کاربران، کاربران خرابکار به دنبال اهداف سوء خود هستند. زمینه های تحقیقاتی بسیار زیادی در این حوزه تعریف می شود. به دلیل اینکه ساختار یک شبکه اجتماعی یک گراف حجیم شامل تعداد زیادی نود و یالهای ارتباطی، را نشان می دهد، بسیاری از اینها بر مبنای تحلیل های گرافی، یعنی استفاده از ویژگی های مختلفی که در گراف ها تعریف شده، و اخیرا تحلیل های هوشمند یادگیری ماشین مثل الگوریتم های داده کاوی و مدل های گرافی احتمالی تعریف می شوند.

برخی از موضوعات انجام پایان نامه کامپیوتر مشهور در شبکه های اجتماعی:

  • تجزیه و تحلیل اجتماعات خاص (Community Analysis) مثلا گروه های تروریستی: معمولا اعضای اجتماعات خاص روابط متقابل بیشتر نسبت به افراد خارج از یک گروه دارند.
  • تحلیل احساسات (Sentiment Analysis)
  • ایده کاوی (Opinion Mining)
  • مدل سازی نفوذی (Influence Modeling): هدف از این کار یافتن کاربرانی است که بشترین تاثیر را روی کاربران دیگر خواهند گذاشت.
  • توصیه های اجتماعی (Social Recommendation): مثلا توصیه لیست کتاب به دوستان یک کاربر در سایت آمازون یا پیشنهاد دوستی در تویتر یا فیسبوک
  • پخش اطلاعات و شناسایی منشا پخش آن (Information Diffusion and Provenance): مثلا تشخیص حقیقت از شایعه در شبکه های اجتماعی
  • محرمانگی و امنیت و اعتماد (Privacy, Security, and Trust)
  • شناسایی تقلب، فریب یا deception در شبکه های اجتماعی: رفتارهای فریب آمیز کاربران در شبکه به شکل های مختلف انجام میشود مثل جعل پروفایل، ساخت پروفایل هایی که هویت خارجی ندارند، مثل Sybil attack ، برای ساخت تعداد زیادی نود fake برای اهداف انتشار spam
  • شناسایی افراد تاثرگذار یا پر اهمیت در شبکه. مثلا شناسایی رهبر یک گروه.
  • یافتن گروه های پنهان یا آشکار در شبکه هاب اجتماعی
  • شناسایی پیام ها، پست های spam، کرم ها و malware ها
  • استفاده از تحلیل رفتار کاربران یا behavior analysis در هر یک از زمینه های تحقیقاتی
  • سیستم های پیشنهادگر (Recommender systems) : تحلیل شبکه به منظور ساخت سیستم های پیشنهادگر، مثل چیزی که در Facebook به شما پیشنهاد داده میشود که این افراد را میشناسید؟ یا در سایت آمازون بر حسب تاریخچه خرید برخی محصولات را به مشتری پیشنهاد می دهد
  • پیش بینی ارتباط link prediction در شبکه.
  • تشخیص review spam در سایت هایی مثل دیجی کالا برای تحلیل نظرات کاربران در مورد یک محصول خاص.

4- پردازش تصویر وگفتار و بینایی ماشین:

در موسسه ارشدیاران شریف  انجام پایان نامه کامپیوتر پردازش تصوئیر در زمینه های زیر انجام می شود:

تشخیص هویت و بیومتریک (عنبیه چشم ،اثر انگشت و ..)، تشخیص چهره و حالات چهره، ردیابی و تراکینگ اشیاء متحرک (خودرو، توپ، ماهواره، انسان و یا هر شی متحرک دیگری)، تشخیص تصادفات و ازدحام، شمارش افراد، تشخیص بیماری ها، دستکاری در تصویر و جعل سند، تشخیص عیب و نقص در تصاویر، تشخیص تقلب در اسناد، تشخیص خودرو (سرعت، تعداد، پلاک)، پنهان نگاری، فشرده سازی، تشخیص لبه، کاهش نویز تصاویر پزشکی، تشخیص سرطان ها، بازیابی تصاویر مخدوش، تشخیص حروف و عدد، تشخیص گفتار. بدیهی است که برای اهداف مختلف در انجام پایان نامه کامپیوتر پردازش تصویر و بر اساسی موضوع فیچری که باید تشخیص داده شود متفاوت خواهد بود.

5- یادگیری ماشین و  یادگیری عمیق و رباتیک

ب - مهندسی نرم افزار

انجام پایان نامه کامپیوتر در زمینه هایی مانند تست تشخیص نفوذ نرم افزار، چرخه عمر نرم افزاری، بومی سازی پروتکل ها و...

ج - شبکه(مهندسی IT  و کامپیوتر):

1- انجام پایان نامه کامپیوتر (Wireless Sensor Network) :

شبکه حسگر بی سیم شبکه ای است که متشکل از تعداد زیادي گره کوچک است. در هر گره تعدادی حسگر وجود دارد. شبکه حسگر به شدت با محیط فیزیکی تعامل دارد. از طریق حسگرها اطلاعات محیط را گرفته و از طریق عامل  ها واکنش نشان می دهد. ارتباط بین گره ها به صورت بی سیم است. هر گره بطور مستقل و بدون دخالت انسان کار می کند و نوعا از لحاظ فیزیکی بسار کوچک است و داراي محدودیت هایی در قدرت پردازش، ظرفیت حافظه، منبع تغذیه و... می باشد. این محدودیت ها مشکلاتی را به وجود می آورد که منشا بسیاری از مباحث پژوهشی مطرح در این زمینه است. این شبکه از پشته پروتکلی شبکه های سنتی پیروی می کند ولی به خاطر محدودیت ها و تفاوت های وابسته به کاربرد، پروتکل ها باید بازنویسی شوند.

زمینه­ های تحقیقاتی در شبکه­ های حسگر بی­سیم (WSN)

  1. مسیریابی
  2. امنیت
  3. ردیابی اهداف
  4. مکان یابی
  5. پوشش
  6. بازیابی پوشش
  7. تحمل پذیری خطا

ابزارهای شبیه سازی شبکه­ های حسگر بی­سیم

  1. OMNeT++ (INET, Castalia and MiXiM)
  2. Matlab
  3. NS2
  4. OPNET
  5. C++
  6. C#

 

2- انجام پایان نامه کامپیوتر(vannet):

 ونت یا شبکه اد هاک وسایل نقلیه (Vehicular ad hoc network)

شبکه ­های ونت (VANET) نوعی از شبکه های اد هاک (Ad hoc) هستند که ارتباط بین وسایل نقلیه مجاور، همچنین بین وسایل نقلیه و تجهیزات ثابتی که معمولا کنار جاده ها نصب می شوند را فراهم می آورند، هدف اصلی در شبکه های VANET ایجاد راحتی و امنیت بیشتر برای مسافران می باشد. به این منظور یک وسیله الکترونیکی در هر وسیله نقلیه نصب می شود که اتصال به شبکه Ad hoc را برای مسافران فراهم می آورد، به این ترتیب هر وسیله نقلیه ای که با تجهیزات VANET مجهز شده است بعنوان یک نود در شبکه Ad hoc ادهاک عمل می کند و می تواند پیغام های دیگران را از طریق شبکه بی سیم دریافت و یا به نودهای دیگر پیغام ارسال نماید، این پیغام ها بیشتر برای اهداف امنیتی و کنترل ترافیک به کار می روند.

زمینه­ های تحقیقاتی در شبکه­های اد هاک وسایل نقلیه (VANET)

  1. مسیریابی
  2. مکان یابی
  3. امنیت
  4. کنترل ترافیک

ابزارهای شبیه سازی شبکه­های حسگر بی­سیم

  • OMNeT++ (SUMO and VEINS)
  • Matlab
  • NS2
  • OPNET
  • C++
  • C#

 

3- محاسبات ابری(cloud computing):

4- امنیت شبکه

5- شبکه نظیر به نظیر

6- سیستم های توزیع شده و تست تشخیص نفوذ

7- امنیت نرم افزار

 منبع : http://www.arshadyaran.com/2248/%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1-%7C-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-(IT)

 

برای سفارش کلیک نمایید یا برای همکاری باما از این قسمت اقدام نمایید.

 
نویسنده :
تاریخ : یک شنبه 7 شهريور 1395 ساعت : 20:8

کاخ- قلعه توپکاپی
بازدید : 1149

سفر درگذر زمان به دروان امپراتوری عثمانی
در تور استانبول https://www.findatour.co/fa/international-tour/turkey/istanbul برای هرروز خود برنامه مشخص و کاملی داشته باشید چراکه اگر یک روز کامل را برای بازدید از قلعه و موزه توپکاپی در تور استانبول صرف کنید باز هم کم می باشد. این موزه وسعت بسیاری دارد و به راحتی می تواند گردشگران را ساعات متمادی در خود مسحور زیبایی و وسعت خود بکند.

کاخ- قلعه توپکاپی

بازدید به قلب مرکز حکومتی عثمانی که در زبان ترکی به آن طوپقاپو سرا» می‌گویند. توپکاپی قلعه از سال
۱۴۶۵ تا ۱۸۵۳ مرکز اداری این امپراتوری بود که به دستور سلطان محمد فاتح در چشم‌اندازی بی‌نظیر از تنگه به سفر ساخته شد. در ساخت این قصر از شاخ طلایی و سنگ‌های دریای مرمر استفاده‌شده است. امروز قصر توپکاپی به موزه تبدیل‌شده است و از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر استانبول به‌حساب می‌آید. حتماً در تور استانبول از این قصر موزه زیبا دیدن کنید البته تعجب نکنید چراکه در این موزه بسیاری از آثار ادبی و هنری ایران وجود دارد و زینت‌بخش موزه می‌باشد. در این موزه آثاری همچون لباس پیامبر اسلام، شمشیرهای مختلف او، دندان، مو، کفش او و ... نگهداری می‌شود.

مرکز حکومت عثمانی در ترکیه

در این موزه انواع ظروف بومی ترکیه و ظروف اهدایی از ظرف امپراتوری‌های هم‌جوار نگه‌داری می‌شود.
انواع ادوات و ابزارهای جنگی دوران امپراتوری عثمانی، انواع ظروف چینی و سرامیکی از شرق آسیا، انواع ظروف غذاخوری مسی و نقره، انواع ظروف چینی از اروپا و مهم‌ترین و مهیج‌ترین بخش آن جواهرات سلطنتی؛ ازجمله اشیاء زینت‌بخش موزه توپکاپی هستند.

ظروف و جواهرات عثمانی

به‌طورکلی فضای موزه به پنج قسمت کلی تقسیم می‌شود که شامل:
در محوطه اول: باب همایونی، باب سلام یا ورودی سلطانی، میدان آلای

باب همایونی

در محوطه دوم: ساختمان‌های حکومتی از قبیل دیوان‌خانه، برج عدالت، اسطبل سلطانی، ساختمان نظامی، مسجد بشیر آقا و آشپزخانه سلطانی

دیوان‌خانه

در محوطه سوم: حرم‌سرا و کاخ‌های اندرونی، کاخ بار عام، کتابخانه احمد سوم، محل اقامت هیئت‌ها و سفرای خارجی، خزانه‌داری سلطان محمود فاتح

حرم‌سرا عثمانی

در محوطه چهارم: باغ لاله و یا به عبارتی حیات خلوت پادشاه خوانده می‌شود. کوشک روان، کوشک بغداد، کوشک مخصوص افطار، کوشک و مسجد صوفی

سلطان محمود فاتح

قسمت پنجم، حرم می‌باشد. توجه داشته باشید که حرم معانی متفاوتی دارد. یک معنی آن به خانواده و اندرونی پادشاه برمی‌گردد و یک معنی آن به مکان‌های مقدس که در بین مسلمانان رایج است می‌باشد. در قسمت پنجم مکان‌های خصوصی و مقدس خاندان سلطنتی وجود دارند.

دیدنی های استانبول

در پایان فاینداتور سفر خوشی برای شما در تور ترکیه آرزو می‌کند.

دیدنی های ترکیه

 

نویسنده :
تاریخ : جمعه 5 شهريور 1395 ساعت : 23:12
برچسب ها : ,

متال دک چیست؟
بازدید : 1006

عرشه فولادی

متال دک http://www.sakhtemoon.com/list/steel-deck-roof/ همان طور که از اسمش بر می آید به معنی عرشه یا سقف فولادی است, یعنی سقف و بامی که از فولاد تشکیل شده و در مفهوم به استحکام و مقاومت فولاد میباشد. دک استیل در واقع از ورق گالوانیزه ساخته میشود که نوع فرم دهی این ورق ها و ضخامت های مختلف ورق گالوانیزه , کیفیت این محصول را تعیین میکند. زیرا ماهیتاً همه از یک اصول پیروی میکنند, یعنی فرم دهی ورق گالوانیزه اما اینکه فرم نهایی این ورق به چه شکلی است ( کاردهی نهایی و مقاومت موج مناسب است یا خیر) و ضخامت ورق چقدر میباشد, تعیین کننده ی کیفیت این محصول میباشد که میان تولید کنندگان تفاوت های وجود دارد.
به دلیل اینکه ساخت دستگاه های رولفرمینگ امروزه بسیار متداول و گسترده شده, هر شرکت طرح اختصاصی مربوط به کارخانه ی خود را تولید میکند که البته اکثر انها به هم شبیه هستند.

نویسنده :
تاریخ : جمعه 5 شهريور 1395 ساعت : 23:2
برچسب ها : ,

وایمکس
بازدید : 757

وایمکس سیستم دیجیتال ارتباط بی‌سیم است که با استفاده از منطقه بسیار وسیع تحت پوشش دکل‌های وایمکس، کل شهر و شهرک‌های صنعتی و مناطق راهبردی را پوشش می‌دهد و اینترنت پرسرعت را برای سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های تجاری و همچنین منازل مسکونی و کلیه افراد در هر نقطه‌ای از مکان‌های تحت پوشش فراهم می‌آورد. به طوری که کاربر قادر خواهد بود در هر لحظه، حتی در شهرهای دیگر تحت پوشش، توسط رایانه‌اش به اینترنت پرسرعت متصل شود. شما میتوانید برای خريد شارژ وايمکس ايرانسل از ماهان شارژ http://www.mahancharge.com/wimaxcharge اقدام نمایید.

نویسنده :
تاریخ : جمعه 5 شهريور 1395 ساعت : 15:27
برچسب ها : ,

برج‌هایی که صهیونیست‌ها را وحشت زده کرد
بازدید : 692

اقدام ارتش لبنان به ساخت چند برج دیده بانی در طول مرز لبنان با فلسطین اشغالی موجب نگرانی و وحشت صهیونیست ها شده است.

به گزارش مشرق، هرچند رژیم صهیونیستی به طور مکرر حاکمیت لبنان را از زمین و هوا و دریا نقض می کند ، این رژیم تاب تحمل چند برج دیده بانی را ندارد که ارتش لبنان در مرزهای این کشور با فلسطین اشغالی ساخته است.

 

شبکه المنار گزارش کرد که ساخت این برج ها موجب خشم رژیم اشغالگر شده و در دل شهرک نشینان وحشت ایجاد کرده است. آنها نگرانند که حزب الله لبنان از این برج ها استفاده کند.

کوبی کوهن یک شهرک نشین ساکن زرعیت گفت: این شوخی نیست، بلکه هشدار است. در اینجا نگرانی زیادی وجود دارد که قابل توصیف نیست.

شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارش کرد، شهرک نشینان نگرانند که حزب الله کنترل این برج ها را به دست بگیرد و از آن برای حمله به شهرک های مرزی استفاده کند.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند ساخت این برج ها ضربه ای به تدابیری محسوب می شود که ارتش اشغالگر در مرزها ایجاد کرده است تا مانع دیده شدن این سوی مرز از داخل لبنان در برخی مناطق مرزی حساس شود.

این رسانه ها به نقل از منابعی در ارتش اسرائیل اعلام کردند ارتش در حال پیگیری و رصد عملیات احداث این برج ها و استفاده از آنها است.

شانزده سال از زمان بیرون راندن دشمن از جنوب لبنان و بقاع غربی گذشته است و وحشت صهیونیست ها از توانایی های لبنانی ها اعم از ارتش و مردم و مقاومت لبنان ادامه دارد.

برج‌هایی که صهیونیست‌ها را وحشت زده کرد

 

 

نویسنده :
تاریخ : دو شنبه 25 مرداد 1395 ساعت : 1:2

شهرداد روحانی: در دوران ما همه چیز در ارکستر آرام بود
بازدید : 969

چین ارکستر، فرصت تمرین زیادی به او نمی‌دهد، ضمن آنکه او برخلافِ سنتِ دیگر رهبران، حالا بی آنکه مکان مناسبی برای اقامتش در نظر گرفته باشند، در منزل یکی از دوستانش است؛ با همه اینها، «شهرداد روحانی» چندان تمایلی ندارد که درباره‌ی این مسایل صحبت کند، می‌گوید این مشکلات وجود دارد؛ اما او به عنوان رهبر ارکستر وظیفه دارد تا اجرایی بی‌عیب و نقص را رهبری کند. او آدم کم حرفی است و دوست ندارد درباره‌ی خیلی چیزها حرف بزند؛ مثلا رزومه‌ی پر و پیمانش و می‌گوید که همه چیز را باید با عملکرد کنونی‌اش سنجید…” />

گفت‌وگوی «موسیقی ما» با رهبر میهمان ارکستر سمفونیک تهران؛

شهرداد روحانی: در دوران ما همه چیز در ارکستر آرام بود

موسیقی ما  ارکستر سمفونیک تهران همین روزها به رهبری «شهرداد روحانی» چهره نام‌آشنای موسیقی کلاسیک کنسرت دارد. بعد از آن حاشیه‌ها و تندبادهایی که ارکستر سمفونیکِ تهران پشتِ سر گذاشت؛ حالا مردِ آرام و شناخته‌شده می‌خواهد به عنوان رهبر مهمان، کنسرتی برگزار کند که به دلیل استقبال مخاطبان یک شب دیگر -هفدهم خرداد ماه- تمدید شد. ارکستر قرار است کنسرتو- پیانوی شماره‌ی دو راخمانینف را به همراه اورتور اگمونت اثرِ بتهوون و «پرنس ایگور» اثرِ الکساندر برودین بنوازد که در این قطعه، گروه کر نیز ارکستر را همراهی خواهد کرد؛ اما اجرای سه قسمت از سوئیت بیژن و منیژه اثر استاد «حسین دهلوی» دیگر قطعه‌ای است که «روحانی» برای این اجرا در نظر گرفته است. اجرای چین ارکستر، فرصت تمرین زیادی به او نمی‌دهد، ضمن آنکه او برخلافِ سنتِ دیگر رهبران، حالا بی آنکه مکان مناسبی برای اقامتش در نظر گرفته باشند، در منزل یکی از دوستانش است؛ با همه اینها، «شهرداد روحانی» چندان تمایلی ندارد که درباره‌ی این مسایل صحبت کند، می‌گوید این مشکلات وجود دارد؛ اما او به عنوان رهبر ارکستر وظیفه دارد تا اجرایی بی‌عیب و نقص را رهبری کند. او آدم کم حرفی است و دوست ندارد درباره‌ی خیلی چیزها حرف بزند؛ مثلا رزومه‌ی پر و پیمانش و می‌گوید که همه چیز را باید با عملکرد کنونی‌اش سنجید:
 

 

  • * از بازگشایی ارکستر سمفونیک بیش از یک سال می‌گذرد و این اولین حضور شما به عنوان رهبر مهمان است.

بله؛ من در ۱۳-۱۲ سال گذشته با ارکستر سمفونیک تهران فعالیت‌های بسیاری داشتم و کنسرت‌های متعددی برگزار کردیم که نتیجه‌ی بخشی از آن سه سی‌دی صوتی و دو سی‌دی تصویری است که از اجراهای زنده‌ی ارکستر سمفونیک تهران ضبط کردیم و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از آن شد. در این مدت، وقفه‌ای در این فعالیت‌ها رخ داد که باعث شد دیگر با این ارکستر فعالیت نداشته باشم. سفرِ اخیر من به ایران نیز تنها برای انجام ادامه‌ی تور رسیتال پیانویم در شهرستان‌های مختلف و تهران بود و هیچ برنامه‌ریزی در خصوص همکاری با این ارکستر انجام نشده بود و البته خودم هم چنین قصدی نداشتم؛ اما با شرایطی که هم‌اکنون برای ارکستر پیش آمده است از من برای حضور در آن دعوت شد و من هم پذیرفتم. البته در این میان سفر چین ارکستر سمفونیک پیش آمد که برنامه‌های ما را فشرده کرد.

  • * یعنی برنامه‌ای از قبل برای حضور شما در ارکستر وجود نداشت؟

خیر، همان‌طور که گفتم این سفر مثل سفرهای اخیر من برای اجرای برنامه‌های خودم در تهران و چند شهرستان دیگر بود. از زمانِ آمدنم هم  در رشت، کرمانشاه برنامه داشته‌ام و قرار است در تهران و اصفهان نیز کنسرتِ‌ دیگری برگزار کنم. هیچ برنامه‌ای برای همراهی با ارکستر سمفونیک نداشتم، چون ارکستر سمفونیک مشغول انجام برنامه‌های خودش بود و من در جریانِ کارهایش قرار نداشتم؛ اما ظاهرا به تازگی تصمیم گرفته شده است که ارکستر به شکل دیگری اداره شود و می‌توان گفت هم‌اکنون این ارکستر در یک فاز انتقالی هست و در این میان من به عنوان رهبر مهمان فعالیت می‌کنم.

  • * با توجه به اینکه شما سال‌ها به عنوان رهبر در این ارکستر فعالیت کردید، اگر پیشنهاد رهبرِ دایم ارکستر را به شما بدهند، خواهید پذیرفت. این سوال را از این جهت می‌پرسم که حالا بازار حدس و گمان‌‌ها درباره‌ی رهبر دایم داغ است.

ببینید من برای اجرای این ارکستر تمرین فشرده‌ای در پیش دارم و به همین خاطر بیشتر علاقه و تمرکزم روی این برنامه است. همه چیز را باید به زمان سپرد؛ در حال حاضر برای گمانه‌زنی‌ها و صحبت در این مساله بسیار زود است. باید دید که بر ارکستر چه شرایطی حاکم می‌شود؛ ضمن اینکه در صورت طرح این مساله، من خواسته‌ها و شرایطی دارم که تنها در صورت تحقششان می‌توان به ادامه‌ی همکاری فکر کرد. برای همین برنامه هم خواسته‌هایی داشتم؛ اما حالا بیشتر ترجیح می‌دهم تا تمرکزم روی این برنامه باشد، به خصوص اینکه برنامه‌ی سنگین و فشرده‌ای است و به خاطر سفر چین ارکستر، کار سختی در پیش داریم. تمرینات ما بسیار محدود است – من از شنبه تمرینات را شروع کرده‌ام- ، پیش از آن نیز نمی‌دانستم که ارکستر در چه وضعی است؟ چون بیشتر از یک سال است که کارهای ارکستر را نشنیده‌ام.

  • * در صحبت‌هایتان به این مساله اشاره کردید که برای پذیرفتن این اجرا، خواسته‌هایی داشتید. این خواسته‌ها چه بوده است؟

ضمن احترامی که به تمامی نوازندگان ارکستر می‌گذارم، برای اینکه در این مدت با آنها آشنایی نداشته‌ام، خواستم تا تعدادی از نوازندگانی که با توانایی‌هایشان آشنا هستم و پیش از این هم با آنها کار کرده‌ام، در این اجرا حضور داشته باشند یا مثلا خواستم حداقل امکانات و ساعات و زمان تمرینِ مشخص وجود داشته باشد. رپرتواری که من برای این برنامه رهبری می‌کنم بیشتر به دوره‌ی موسیقی کلاسیک و رومانتیک بر می‌گردد. قطعاتی که در دوران رمانتیک نوشته شده است، از تعدادِ خاصی نوازنده بهره می‌گیرد که قول آن را به من داده‌اند. این خواسته‌ها هرگز عجیب نیست و خواسته‌های خیلی معقولی بوده است.

  • * این فرصت کم برای تمرین با ارکستر نگرانتان نمی‌کند.

حتما. اجرای بی‌عیب و نقص از این قطعات با این میزان تمرین، کار ساده‌ای نیست، به خصوص اینکه ارکستر در سفر بوده و نوازنده‌ها خسته هستند. متاسفانه همه‌ی این شرایط علیه روند معمولی جلو می‌رود؛ اما چاره‌ای نیست. ما در این شرایط هستیم و برنامه از قبل اعلام شده و تمامی بلیت‌ها به فروش رفته است. ما نمی‌توانیم برنامه را عقب بیاندازیم؛ پس من به عنوان رهبر ارکستر باید تمام سعی‌ام را بکنم که بهترین نتیجه را از این تعداد تمرین بگیرم. آدم هر چقدر هم برنامه‌ریزی درست می‌کند، قرار بود تمرینات از هفته‌ی پیش باشد. من حتی برنامه‌ی شیرازم را برای این اجرا لغو کردم و البته امیدوارم به زودی در این شهر کنسرت داشته باشم.

  • * گویا برنامه ارکستر تمدید شده؛ اتفاقی که در این مدت رخ نداده بود. فکر می‌کنید دلیل استقبال از این برنامه‌ی ارکستر چیست؟‌

یکى از وظایف ابتدایى رهبر ارکستر باید این باشد که قطعات را براى اجرا طورى انتخاب کند که در حین بالا نگهداشتن سطح کیفى کار، شناخت و سلیقه جامعه را هم در نظر بگیرد و این همان چیزى بود که متاسفانه در این مدت توجه کافى به آن نمى شد و در نتیجه کنسرت‌هاى ارکستر سمفونى رفته رفته مخاطب هایش را از دست داد.

  • * اجرای اثری از استاد دهلوی ادای دینی به ایشان است.

بله، البته من اصولا در هر برنامه‌ای که اجرا می‌کنم، سعی می‌کنم حداقل یک قطعه از آهنگسازان ایرانی در آن وجود داشته باشد و یک سولیست ایرانی هم در آن بنوازد. ما خوشبختانه در این کنسرت هم یک سولیست بسیار خوب ایرانی به نام آقای «امیر مهیار مرادی» داریم که پیانیست بسیار خوبی است و کنسرتو پیانوی شماره‌ی دو راخمانینف را اجرا می‌کند؛ اما برای انتخاب قطعه‌ای از آهنگسازان ایرانی چه چیزی بهتر از قطعه‌ی استاد حسین دهلوی؟ به خصوص اینکه زمانی که من هنرستان موسیقی ملی درس می‌خواندم ایشان رییس هنرستان بودند و زمانی نیز رهبر ارکستر صبا بودند که من در آن ارکستر ویولون می‌نواختم. متاسفانه ایشان هم‌اکنون از لحاظ سلامتی در موقعیت خوبی نیستند و من برای سلامتی ایشان دعا می‌کنم.

  • * شما همیشه نگاهی امیدوارانه به نوازندگان ایرانی دارید و حالا هم روی سولیست‌های ایرانی تاکید می‌کنید، در حالی که به هر حال حضور نوازندگان برجسته‌ی خارجی هم می‌تواند به ارتقای موسیقی ما کمک کند.

ببینید الان در موقعیتی هستیم که بهتر است نوازندگان داخلی که تعدادشان هم بسیار زیاد است؛ تشویق شوند، ضمن آنکه سولیست خارجی هزینه‌ی سفر، دستمزد، هتل و … دارد که هزینه‌ی بالایی است. از آن طرف این نوازندگان معمولا یک برنامه‌ اجرا می‌کنند و می‌روند. فکر نمی‌کنم این روند تاثیر چندانی در سطح موسیقی کشور ما بگذارد. اما وقتی یک جوان مستعد ایرانی را به عنوان سولیست انتخاب می‌کنیم؛ او را برای ادامه‌ی فعالیت تشویق و برای آینده‌ی جامعه‌ی موسیقی کشور تربیت می‌کنیم. به همین خاطر است که من در تمام برنامه‌هایم از چند سولیست ایرانی استفاده کرده‌ام، برای مثال در آخرین برنامه‌ام در جشنواره‌ی موسیقی فجر، دو سولیست جوان ایرانی «آرمین قیطاسی» ابوا و «میلاد عالمی» ویولون نواختند و بسیار هم خوب ظاهر شدند. اینها خودشان را به موسیقی ایران معرفی کردنند.

  • * آقای روحانی به نظرتان چرا ارکستر سمفونیک همواره تا این اندازه درگیر حاشیه است.

با شما موافق نیستم، من در دورانی که در ارکستر فعالیت می‌کردم همه چیز آرام و خوب به نظر می‌رسید. من سالی چند بار می‌آمدم و جو نامطبوعی حاکم نبود. البته همیشه مساله‌‌ی مالی وجود داشته است و اگر این مساله حل شود بسیاری از مشکلات دیگر برطرف خواهد شد. قرارداد نوازنده‌ها، دستمزد و بیمه نوازنده‌ها یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که امیدوارم برای همیشه مرتفع شود؛ اما من در جایگاه کنونی‌ام قدرتی درباره‌ی آنها ندارم. اما در آن زمان که حضور پررنگ‌تری در ارکستر داشتم، همیشه کارمان را انجام می‌دادیم و معمولا برنامه‌هایی که من می‌گذاشتم با استقبال زیادی مواجه می‌شد که همین به چرخه‌ی اقتصادی ارکستر کمک می‌کرد؛ حتی اولین باری که ارکستر سمفونیک تهران قطعات کلاسیک در برج میلاد اجرا کرد، هم برنامه با استقبال خوبی مواجه شد که خب در آن زمان اجرای برنامه‌ی موسیقی کلاسیک، آن هم برنامه‌ی سنگینی که ما داشتیم، برای خیلی‌ها باعث تعجب بود.

  • * به نظر شما بهترین زمان برای برگزاری کنسرت ارکستر سمفونیک چقدر است؟‌

باید واقع‌بینانه به برگزاری کنسرت‌ها نگاه کرد. در اروپا ارکسترها هر هفته برنامه دارند و در هر برنامه هم رپرتوار و برنامه‌ی جدیدی اجرا می‌کنند، حتی من در آنکارا دو هفته رهبری کردم که در هفته‌ی اول تمام برنامه موسیقی کلاسیک بود و هفته‌ی بعد قطعات از موسیقی فیلم ، یعنی ارکستر به اندازه‌‌ای توانایی داشت که می‌توانست با چهار تمرین یک برنامه‌ی جددید اجرا کند؛ اما در ایران اگر بخواهیم واقع‌بینامه نگاه کنیم باید ماهی یک رپرتوار اما در روزهای مختلف، مثلا ۶-۵ شب اجرا شود.

  • * درباره رسیتال‌هایتان هم توضیح می‌دهید؟

من الان مدتی است که رسیتال پیانویم را شروع کردم. در تهران بار قبل ۷ شب کنسرت داشتیم و هنوز هم می‌شد که برنامه‌ها ادامه پیدا کند؛ اما از آنجا که من برای اجرا در شهرستان‌ها تعهد داده بودم و بعد باید به امریکا بر می‌گشتم به همان هفت شب قناعت کردم. می‌خواهم این رسیتال پیانو را در تمام شهرهایی که امکان دارد اجرا کنم، به خصوص اینکه فکر می‌کنم تمام فعالیت‌های فرهنگی به پایتخت ختم شده است و خب هم‌وطنانِ شهرهای دیگر برایشان آسان نیست که برای دیدن کنسرت به تهران می‌آیند؛ هر چند بسیار خوشحالم که برای بعضی از برنامه‌های من این اتفاق رخ می‌دهد؛ برای مثال بار قبل که در ایران برنامه داشتم، ۲۵ هم‌وطن اصفهانی به تهران آمده بودند که برای من افتخار بسیار بزرگی بود. اینجا لازم است از نمایندگی پتروف تشکر کنم که برای اجرا در تمامی شهرها یک کنسرت- پیانو در اختیار من گذاشته است. به هر حال در بعضی شهرها رسیتال و در برخی دیگر دوئت و تریو اجرا خواهم کرد. در رسیتالِ پیانو قطعاتی چون پروان، رقص بهار، عذرا، صبح تازه ،ابدیت اصفهان، سرزمین مادری، قصه‌ی باران، بادبادک و تعدادی قطعه‌ی دیگر که همگی از ساخته‌های خودم هست، اجرا می‌شود.

 

 

تعریف یک «مدافع حرم» از شهادت+عکس
بازدید : 1026

این که تیر یا ترکش به تو و من اصابت کند و بمیریم که شهادت نیست! دشمن هم با تیر و ترکش می میرد. شهادت آن زمان شهادت است و زیبا است که….

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «علی حسینی کاهکش» جوانی از اهالی «مسجدسلیمان» بود که در زمستان گذشته، داوطلبانه به جمع مدافعان حرم بانوی مقاومت، حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) در «سوریه» ملحق شد و در بهمن ماه ۱۳۹۴ شمسی، طی عملیات شکستِ حصر «نبل» و «الزهرا» به دست رزمنده‌گان مقاومت، خلعت شهادت پوشید. 
آن چه پیش رو دارید، تصویری است از نوشته ای که توسط «شهید کاهکش» بر دیواری نقش بست و امروز تصویرِ آن، یادگاری است جاودانه از یک «مدافع حرم»:

 

این که تیر یا ترکش به تو و من اصابت کند و بمیریم که شهادت نیست! دشمن هم با تیر و ترکش می میرد. شهادت آن زمان شهادت است و زیبا است که به تکلیف عمل کرده باشیم و مزد و اجر آن را خداوند تعیین کند و آن موقع است که شهادت، شهادت است و عند ربهم یرزقون است.
علی حسینی کاهکش

روحمان با یادش شاد
هدیه به روح بلندپروازش صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 

نویسنده :
تاریخ : یک شنبه 24 مرداد 1395 ساعت : 23:59
صفحات سایت
تعداد صفحات : 10
 کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید